Posted by: maritarunde | June 23, 2009

Fødselen for 23 år siden

IMGP6395
For 23 år siden, 18.juni, skjedde det noe – jeg dukket plutselig opp, ut av det man kanskje mest sømmende kan kalle ingensteds her og nå. Så her sitter jeg, 23 år senere. Kvinne. Voksen og greier. Rart å kalle seg selv en kvinne, det passer liksom ikke helt…
…er liksom litt utilpass når man prater om 18.juni. Hvorfor? – vet ikke helt. Men alle de andre dagene er det stas å ha bursdag, tror det er noe med dagen 18.juni er på kanskje…jeg liker det ikke når dagen kommer.
Derfor så tenkte jeg at jeg skulle flykte vekk fra folk som kunne vite at jeg hadde bursdag. Før jeg kom meg så langt ble jeg vekket av et par mannsstemmer og et kakestykke med lys, pluss et ferdig dekket frokostbord- veldig koselig! Så flyktet jeg. Mobilen var med, men på lydløst og nederst i vesken. På kvelden var det tid for hjemkomst igjen, jeg hadde invitert noen venninner på middag og kake. Jeg kan nok si allerede at jeg skal flykte neste år også, ingenting er som å henge med seg selv på bursdagen sin og synge bursdagssang om man selv vil! Hurra

Leave a Reply

Categories

