Posted by: maritarunde | August 31, 2009

Paraply

Paraply betyr av italiensk opprinnelse å «beskytte» eller «verne mot» nedbør . Paraplyen e altså en bærbar, sammenleggbar skjerm av vanntett stoff brukt til å skjerme seg mot regn og annen nedbør. Den var tidligare et symbol på en høytstående person…ehh ja.

Regn. Paraply. Gå med kjole i regnet…barbeint. Store regndråpar. Masse regn. Åh, eg e ein håpløs romantikar! I dag skulle eg ta meg ein tur ut, og siden eg har eit følgande romantisk syn på paraplyen:
images skulle ditta her bli ein veldig god start på dagen! Det regna, litt, skrå regn, gøss, MEN det skulle bli bra. Etter å ha gått i 1 minutt slo eg ned paraplyen. Ditta her kom aldri til å gå. Paraplyen skapte stiv kuling med turbulens under paraplyen, hår i alle retninga – auge, nase, munn. Fysj, nei ditta her gjekk ikkje. Eg skal boikotte paraplyen. Fra no av har paraplybildet mitt enda seg til følgande:
umbrella_in_garbage_bin
Kor trist!!! Forskjellig størrelse på bilda ja? Det e berre for å understreke kordan realitetet e i mitt liv mtp. mitt syn på romanitiskparaply vs søppelparaply!!

Responses

  1. Tippe vestlandsvinden ødela en del for paraplybruken ja. Her på østlandet er det som regel greit å bruke paraply, for det blåser i grunnen lite her borte.
    Så hvis du vil få utløp for dine håpløse paraplyromantiske tanker/følelser, så er nok Oslo byen å komme til!

  2. velkommen te stavanger:) eg har slåss mot regn og paraplyer i 24 år…hehe.
    i fjor innsåg eg at goretex og støvler som bli klamme e beste alternativ.
    *smil*

  3. Kom heller til Innvik!!!!!!!

  4. Eller så kan eg reise til Synden 🙂


Leave a Reply

Categories

