Posted by: maritarunde | August 11, 2010

Hvor mye? 9 kameler?

Opp igjennom oppveksten har mamma fått multiple spørsmål om eg eller nåken av mine søsken kunne bli eigar av eit eller anna dyr. Svaret vart som regel nei untatt når det gjaldt katt, hund, undulat x 2 – 1 +1, katt, koppelam, akvarium, høne, dvergpapegøye x 3 som plutselig blir til 5, begrunnelsen hennar var alltid: “når det har gått en liten stund, er det alltid jeg som må ta over ansvaret og stellet.” Og sjølv i våra beste argument og hensikt, visste vi at ho hadde aldeles rett.
I sommar var eg i Tunisia med Gunhild. Vi fikk noen tilbud om giftemål og blei lovet både ferrarier og kameler. Jo, jo, flott det.
Men tanken slo meg på nytt, og mamma har gjort meg til en klok kvinne. Hvem er det som må være hjemme med kamelene, og hvem er det som blir opptatt med ferrarien? Hvor mye fritid blir vel det egentlig? Eg trur ikkje det hadde blitt så bra – jo fleire kamela du blir tilbydd, jo meir arbeid og dess verre blir det!! Og kommer bilen i tillegg – da blir nok ikkje eg og friaren kjent – for da er eg på roadtrip! Eg e glad vi takka nei!

Responses

  1. Hehe, klok du ja, men jeg trodde kamelene gikk til pappaen din jeg?
    Men går det an å si nei til Ferrari??
    Forresten du og bilen på bilde skal sies å være flotte utgaver av arten.
    Have fun!

  2. Åj, ja e det pappa som skulle fått den? Det hadde ikkje mamma gått med på! Haha ser det for meg – “Marita, nå må du se å sanse dæ”.
    Ferrarien skulle eg lett tatt med om det var litt kjøligare der, det hadde blitt så klamt på skinseta i den varmen. Trur eg skal reise ned når det er litt kaldare der nede 🙂

  3. du? heite det ikkje “nymfeparakit” ?? 😛 tehe du e go´du 😀


Leave a Reply

Categories

