Posted by: maritarunde | February 6, 2011

The trip back…again


Jeg lærer visst aldri helt har jeg funnet ut. Verken når det gjelder å få nok nattessøvn eller når det gjelder å huske bursdagen til store broren min, han hadde bursdag 4.februar, og jeg har fortsatt ikke sagt ”graulerer med dagen”. Dette er 4 året på rad, jeg er komt inn i et dårlig mønster. Tror forresten jeg ikke har sagt ”gratulerer med dagen” fra i fjord av…lort.
Hver gang jeg skal ut å reise går det utover nattessøvnen min, eller utover søvnen generelt, for jeg kaster ikke vekk tiden på å sove når det nærmer seg bare timer igjen på oppholdet på den enkelte plassen.
Nå sitter jeg på Sola lufthavn, Stavanger og venter på at boardingen skal skje om noen timer. Jeg har vært våken hele natten og hengt med Marthe og Bjarte, de var så snille å holde meg med selskap på flyplassen noen timer. Nå sitter jeg her, prøver å forberede meg på å reise fra Norge, forberede meg til å komme tilbake til Redding, rart. Jeg liker mer så godt her i Stavanger, i Redding også, men dette er hjemme. Jeg har hatt det så bra her hjemme og har nytt hver en time og hvert minutt! For en fantastisk by, for et land, for noen folk, for et liv!! Hærligland! Jeg klarer ikke vente til jeg kommer tilbake nok en gang! Gleder meg og fryder meg over den tiden som kommer – virkelig!! For en plass, Stavanger – I love you!

Nå har jeg komt meg til Amsterdam. 1 time igjen på Europeisk jord før jeg atter en gang setter kursen mot fedrelandet i mai. 1 time. Jaja, nå sitter jeg å lader ipoden min og er klar for en deilig reise hjem til Redding med lovsang på øret og i hjertet. Flott. Nå skal jeg boarde og gjennom den stressende sikkerthetssjekken og den skumle scanne maskinen… in a while crocodile!

Responses

  1. god tur opp igjen da søta;*
    men har du begynt å skrive bokmål? :O

  2. Å Marita, du Marita! Det var så utrolig flott å ha deg her! Vi gleder oss allerede til du kommer hjem. Håper du hadde en safe flytur tilbake til Redding!

  3. Hallon du. Du e fine du. Kom til å tenka på deg her ein dag. Korleis har du da?

  4. Hei du som er så fin.
    Korleis går det med deg?
    Blir det Austevoll på deg i sommar?
    Håpa det står bra til me deg, du e bra.

  5. Hallaisen! Så koselig da! Her går det bare bra, no har sola begynt skinne endå meir, og eg skinne jammen eg også 🙂 Livet e hærligt altså!
    I sommar har eg egentlig fint lite plana, har plana om å tilbringe masse tid i Ålesund, være tante og hærje med familien. Men skal ikkje sjå vekk frå at det blir ein del utfarte, så da hadde det jo vore koselig med eit stopp hos dokke!
    Kordan det står til med deg? Alt bra?


Leave a Reply

Categories

